PLEASE WATCH THIS ! Thank You.

Niat Dan Doa-Doa Puasa

Niat Dan Doa-Doa Ramadhan

Niat Puasa :




Bunyi rumi :nawaitu shauma godhin 'an adaai fardli syahri ramadlaani haadzihis sanati lillahi ta'aalaa

MAKSUD : Sahaja Aku Berpuasa Esok Hari
Untuk Menunaikan Fardhu Ramadhan
Tahun Ini Kerana Allah

DOA BERBUKA PUASA

Allahumma laka shumtu wa bika amantu wa 'alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin.

Maksud: Ertinya: Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
Niat Dan Doa-Doa Ramadhan di http://liriksemualagu.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Komen di sini

Kongsi post yang anda SUKA ini di FACEBOOK & media sosial lain dengan rakan anda.







Arkib