PLEASE WATCH THIS ! Thank You.

Bagaimana Mahu Jadi Popular?

Pernahkah Anda terfikir kenapalah aku tak popular macam kawan aku si X yang satu kelas dengan aku tu? Kalau dia cakap apa-apa mesti orang bagi perhatian. Nak kata anda tak kacak atau lawa tak juga. Ini sebab sekali imbas bila pandang cermin ada jugak sikit-sikit iras Aiman Tino atau Justin Bieber.. hehe. Kalau yang perempuan pula silap pandang macam Mira Filzah atau pelakon Korea pun ada. Jadi kalau bukan rupa semata, apa sebenarnya rahsia yang menjadikan seseorang itu boleh jadi lebih popular ye? Di sini kami kongsikan tips yg diguna pakai selebriti terkenal macam Taylor Swift, Selena Gomez , Justin Bieber dan lain-lain mengenai cara nak jadi popular.  Kalau anda praktikkannya pasti anda akan jadi popular lepas ni. Semoga berjaya:)

Berikut Tips jadi popular:
1. Bersedia Keluar dari zon selesa
-Contohnya mulakan perbualan, buat lawak, komen sesuatu dan jangan hanya diam sahaja. Lebih berterus-terang, terbuka dan berani dalam setiap tindakan.

2. Jadi Seorang Yang Ramah
- Sapa orang lain dahulu, Senyum, ketawa , Puji sesuatu yang menarik perhatian anda tentang seseorang dengan ikhlas, bantu orang lain bila kesusahan, bila berbual jauhi topik kontroversi, tunjukkan keceriaan.

3. Berhenti fikir mengenai diri sendiri
-Kebanyakan orang terlalu memikirkan diri sendiri sehingga terlupa memberi perhatian kepada orang lain.

4. Jangan memaksa diri
- Orang popular bersikap spontan, kasual dan yakin. Mereka tidak menunjukkan mereka terlalu inginkan sesuatu. Mereka selalunya relaks dalam setiap tindakan dan tidak nampak dibuat-buat.

5.Bersikap Yakin
- Keyakinan adalah satu ciri yang menarik perhatian semua orang. Jika berada di satu majlis atau acara jangan bersembunyi di satu sudut. Berada di tempat yang aanda akan dapat perhatian! Jangan takut dengan perhatian.Kalau ada berkeyakinan dan percaya pada diri sendiri percayalah anda boleh jadisama atau lebih popular daripada gadis paling cantik atau jejaka paling kacak dalam sekolah anda.


No comments:

Post a Comment

Komen di sini

Kongsi post yang anda SUKA ini di FACEBOOK & media sosial lain dengan rakan anda.







Arkib