PLEASE WATCH THIS ! Thank You.

Kerajaan Mahu Tutup Facebook! Apa Kata Pengguna?

Meskipun masih belum terdapat pengesahan mengenai ura-ura kerajaan Malaysia mahu menutup Facebook, namun tidak salah rasanya kita ambil kira pandangan rakyat dan pengguna Facebook itu sendiri. Ini kerana kerajaan sendiri sedang mengkaji baik buruk kesan media sosial ini kepada rakyat.


Berikut beberapa pandangan yang dipetik dari Mstar...


1. "Apa salah Facebook? Anda boleh menyekat pengguna yang menyalahgunakannya," -Felicia Ernestine

2. Chong Li Herng pula membuat perbandingan dengan berkata lebuh raya juga harus ditutup kerana ia menyebabkan banyak kemalangan dan kematian.

3. "Apabila anda pihak yang berkepentingan, adalah lebih baik sekiranya anda melarang penggunaan kereta, motosikal, bas dan lain-lain, yang menyebabkan ribuan kematian setiap tahun. Ini bukanlah idea yang masuk akal," -Kamarul A Muhamed.

4.  "Facebook menjadi medan untuk bertemu dengan rakan-rakan lama selepas beberapa tahun tidak berjumpa, ahli keluarga yang dekat dan jauh dapat berhubung biarpun mereka tinggal di negara yang berlainan, " Sheela Palanisamay 

 

 

Nota: Facebook telah diharamkan di beberapa negara seperti Korea Utara, Iran, sementara China, Mesir dan Pakistan juga telah mengharamkan penggunaan laman sosial berkenaan walaupun larangan tersebut tidak kekal lama.

 

 

 Apapula Pandangan Anda? Patutkah Facebook Ditutup?
.




Tags:Kerajaan Mahu Tutup Facebook! Apa Kata Pengguna?, Lirik Lagu, lyrics, mp3 download, youtube mp3, lagu lagu baru, lagu terbaru, video, free download mp3, Lagu melayu, lagu Inggeris

1 comment:

Komen di sini

Kongsi post yang anda SUKA ini di FACEBOOK & media sosial lain dengan rakan anda.







Arkib