PLEASE WATCH THIS ! Thank You.

Bagaimana Mahu Gembira?

Pernah tak anda terfikir yang kegembiraan itu macam rama-rama? Yalah, makin kita kejarnya makin jauh ia lari dari kita. Tapi yang peliknya pabila kita duduk diam-diam, ia akan hinggap di bahu kita kan? Memang pelik. Kalau begitu bagaimana agaknya kita boleh jadi gembira terutama bila hidup ni penuh dengan pelbagai pancaroba dan masalah?
Selain dengar lagu, di bawah ini kami cadangkan tips-tips berkesan untuk anda yang dalam kesedihan agar jadi gembira semula. Diharap lepas ini hidup anda penuh dengan cahaya kebahagiaan.

Berikut Tips Untuk Gembira:

1. Jadi Orang Yang Optimistik
-Jika anda berfikiran optimistik, anda akan nampak peluang dan ruang. Apabila minda anda tidak dicemari pemikiran tentang keraguan, kemarahan, anda akan lebih gembira. Dan tahu anda juga boleh mencapai apa yang diingini tanpa terikat dengan masa lampau.

2. Ikut kata hati
- Jika anda perlu memilih, buat keputusan ikut kata hati anda. Pastikan keputusan itu membawa kebaikan.

3. Kumpul duit mencukupi untuk keperluan asas anda
- Duit selalu buat orang tak gembira. Sekiranya anda ada duit yang mencukupi, anda boleh peruntukkan masa untuk gembirakan diri sendiri!

4. Berpuas hati dengan pekerjaan anda sekarang
- Buat sesuatu supaya anda lebih rasa gembira dengan kerja sekarang. Senaraikan juga kebaikan yang anda dapat daripada pekerjaan tersebut. Misalnya gaji anda, rakan sekerja, dll..

5.Senyum
- Saintis membuat kajian dengan senyuman boleh meningkatkan kegembiraan anda. Tidak percaya cubalah sekarang!

No comments:

Post a Comment

Komen di sini

Kongsi post yang anda SUKA ini di FACEBOOK & media sosial lain dengan rakan anda.







Arkib