PLEASE WATCH THIS ! Thank You.

OST, Lagu Tema, Sinopsis Ameera (Drama Samarinda TV3)



sinopsis Drama Ameera:




Ameera dan Ameer bahagia melayari bahtera rumah tangga selama 4 tahun. Namun mereka masih belum dikurniakan anak. Mereka menguruskan sebuah syarikat perabot mewah bersama dan hidup mewah. Tekanan bermula apabila Puan Suraya selalu mendesak supaya Ameer berkahwin dengan Marisha semata-mata kerana Ameera tidak dapat melahirkan anak. Ameera mahu Ameer menurut kemahuan ibunya tetapi Ameer masih menaruh harapan yang Ameera boleh mengandung pada suatu hari nanti.

Setelah Ameera disahkan mandul, dunia bagaikan sudah berakhir baginya. Ameer masih enggan mengahwini Marisha yang menjadi pilihan ibunya. Ameera mencadangkan mereka mengambil anak angkat tetapi Ameer juga keberatan. Puan Suraya semakin mendesak kerana dia inginkan zuriat Ameer yang dapat mewarisi perniagaan keluarga.

Akhirnya Ameera mencadangkan Ameer supaya mengahwini seseorang untuk mendapatkan anak dan selepas melahirkan anak itu, Amer harus menceraikannya. Ameer anggap gurauan semata dan tidak mengendahkannya.



Satu hari yang tidak diduga, datang seorang gadis kampung miskin. Dia bernama Zila.

Zila telah mengikut kekasih hatinya, Faruk yang juga rakan zaman sekolah ke kota dengan tujuan mencari kerja. Ibunya, Mak Yah sakit sementara 3 orang adiknya masih belajar. Namun sebenarnya Faruk berniat jahat mahu menjual Zila kepada sindiket pelacuran. Disebabkan itu dia menyorok dalam kereta Ameera. Melihat keadaan Zila yang panik , Ameera segera memandu pergi dan lantas membawa pulang Zila ke rumahnya.

Waktu itulah timbul keinginan mahu mempergunakan gadis malang itu. Selepas mendengar cerita Zila, Ameera menganggap Zila sebagai calon yang paling sesuai untuk menjadi isteri kepada Ameer. Pada mulanya Zila enggan mengikut rancangan mereka.Tetapi tawaran wang upah RM350,000 kepada Zila sukar ditolaknya. Lebih -lebih lagi dia memang amat perlukannya .

Ameer pada mulanya membantah. Ameera merayu kepada Ameer supaya berkahwin dengan Zila. Akhirnya Ameer pun bersetuju. Ameer dan Zila bernikah secara rahsia. Zila hanya menikmati malam perkahwinannya selama satu malam sahaja kerana itu syarat yang dikenakan Ameera dan atas permintaan Ameer juga. Dalam kontrak , Zila akan diceraikan selepas mengandung dan melahirkan anak Ameer.

Namun demikian masalah bermula apabila Zila telah jatuh cinta kepada Ameer. Dia bukan sahaja cemburu terhadap Ameera malah dia juga mahu merampas Ameer daripadanya. Ameer telah memberi perhatian lebih kepada Zila setelah dia disahkan mengandung.

Apakah nasib Ameera kelak? Adakah rancangannya memakan diri? Bagaimana pula dengan nasib Zila dan anaknya? Berjayakah Zila melepaskan diri daripada cengkaman Faruk? Saksikan Drama Samarinda di TV3

Pelakon Drama Ameera:

 Rita Rudaini,Syamsul Yusof, Zarina AF, Jasmin Hamid, Faizal Hussein, Hairi anak wayang dan Sabrina Ali.


OST, Lagu Tema, Lirik Lagu, Video Drama Ameera (Samarinda TV3)



Pilihan Popular Lain:



tags:OST, Lagu Tema, Sinopsis Ameera (Drama Samarinda TV3)

No comments:

Post a Comment

Komen di sini

Kongsi post yang anda SUKA ini di FACEBOOK & media sosial lain dengan rakan anda.







Arkib