PLEASE WATCH THIS ! Thank You.

Putera Bonda

Amuk

Putra Bonda

Kencana dengan kuda kencana
Berangkat aku akan berangkat
Laungan rindu dah lama mendayu
Mengajak aku pulang keasal

Bergegar bumi tanah warisan ibunda
Menanti budi tiba dengan cinta
Tahan diuji tubuhnya berlangir darah
Anak pertiwi kenal asal jadinya

Di sana asal aku disana
Sejarah itu kata sejarah
Bukan dedalua atau umang-umang
Serunya aku sahut serunya

Akar sejengkal biar segunung semaian
Dahun sehelai sedahan rimbunnya
Merendah diri bukanlah berjiwa hamba
Tegak berdiri bukanlah riak sebabnya

Dengar ibunda
Aku akan kembali
Taman kedamaian
Hanyalah di tanahmu

Ku masih berwajah dulu
Ku masih putra agungmu
Dengarlah
Bondaku...

Dengarlah ibunda
Aku akan kembali
Membangkitkan cinta
Kepadamu

No comments:

Post a Comment

Komen di sini

Kongsi post yang anda SUKA ini di FACEBOOK & media sosial lain dengan rakan anda.







Arkib